Eén account voor de Bibliotheek

Vanaf 12 juni 2024 is het inloggen bij de Bibliotheek Bibliorura veranderd. Alle bibliotheken gaan samenwerken met één inlogsysteem. Je hoeft nog maar één gebruikersnaam en wachtwoord te onthouden om van alle online diensten van de bibliotheek gebruik te maken. 

Eén inlog voor alle bibliotheekdiensten

Je kunt dus met jouw account direct inloggen voor álle bibliotheekdiensten waarop jouw lidmaatschap recht geeft. Of je nu een boek wilt reserveren of bij de online Bibliotheek een e-book, luisterboek of online tijdschrift wilt lenen. Ook voor online cursussen en andere bibliotheekwebsites gebruik je deze inloggegevens.

Momenteel is het zo dat je voor het gebruik van online diensten vanuit Wise of Mijn menu - denk aan online verlengen en reserveren - een eigen inlog nodig hebt. Dit kan het pasnummer zijn of een gebruikersnaam, met een bijbehorend wachtwoord. Als je daarnaast ook een account bij de online Bibliotheek hebt voor e-books of luisterboeken, heb je daar een aparte inlog voor. Het gebeurde nog wel eens dat mensen de wachtwoorden door elkaar haalden en dat het inloggen dus met de nodige problemen gepaard ging. De oplossing hiervoor: single identity sign on.

Klopt jouw e-mailadres nog?

Leden met een account bij de Bibliotheek Bibliorura waarvan we een e-mailadres hebben, zijn inmiddels op de hoogte gebracht via een e-mail. Is je e-mailadres aan meerdere leners gekoppeld? Dan kan het zijn dat je het bericht meerdere keren ontvangt. Geen e-mail ontvangen? Kijk eerst in de map 'Ongewenste mail' of 'Spam'. 

Heb je geen e-mail ontvangen? Zorg dan dat het (juiste) e-mailadres bij ons bekend is. Je kunt je gegevens controleren, en eventueel direct aanpassen door in te loggen op de website of via de Wise-app.

Wat verandert er voor jou?

Jij hebt een abonnement bij onze bibliotheek. Nadat we zijn overgegaan op één inlogsysteem ga je dezelfde inloggegevens gebruiken voor Mijn Menu / Wise-app en de Online Bibliotheek. Is jouw gebruikersnaam uniek dan verandert deze voor jou niet. Zijn er meerdere mensen met dezelfde gebruikersnaam dan wordt jouw pasnummer als nieuwe gebruikersnaam ingevuld. Geen zorgen, je kunt dit achteraf zelf makkelijk veranderen. Dit kan alleen nog via de optie ‘Wachtwoord vergeten’ op het internet. 

Hulp nodig? Ga naar www.bibliotheek.nl/hulp-bij-inloggen. 


Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het gebruik van jouw account. Daarom hebben wij hieronder de veelgestelde vragen op een rijtje gezet.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam opvragen?

Je kunt jouw gebruikersnaam opvragen via de website van de Koninklijke Bibliotheek. 

Heb je hulp nodig? Onze medewerkers kunnen in het systeem zien welk e-mailadres en welke gebruikersnaam bij jouw account horen. Bel ons gerust of kom langs. 

Bekijk hier de contactopties.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Geen zorgen, dat kan iedereen gebeuren! Klik hier om een nieuw wachtwoord aanmaken. Je wordt doorgestuurd naar de website van de Koninklijke Bibliotheek.

Wat moet ik doen als ik geen e-mail heb ontvangen?

Wanneer je van ons een e-mail verwacht, maar niet ontvangt, neem dan eerst een kijkje bij jouw spam-berichten. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan alstublieft contact met ons op of kom langs in de bibliotheek. 

Hoe kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Je kunt jouw inloggegevens makkelijk zelf veranderen bij "Mijn menu" op onze website. 

Staat jouw vraag er niet bij? Kom dan langs in de bibliotheek of neem contact met ons op. Je kunt jouw vraag eenvoudig stellen via onderstaande opties: